Співпраця фахових об’єднань, ВНЗ та МОН заради впровадження в Україні сучасних освітніх та кваліфікаційних стандартів

12.08.2013

 

Київ. 27 червня 2013 р. Українські фахові асоціації, освітяни і держава об’єднають  зусилля щодо розроблення новітніх професійних стандартів, кваліфікаційних вимог та сертифікації фахівців. Про це йшлося на Робочій зустрічі з питань розробки єдиної освітньої та кваліфікаційної платформи за участі представників зацікавлених фахових асоціацій, ВНЗ та профільних міністерств (Міністерства освіти і науки, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ).

 

Своє бажання об’єднати зусилля та співпрацювати задля розробки спільних правил взаємодії ринку (насамперед – роботодавців), освітян та держави висловили керівники відомих організацій, таких як ВГО «Українська асоціація маркетингу», ВГО «Всеукраїнська рекламна коаліція», Спілка рекламістів України, ВГО «Федерація професійних бухгалтерів і аудиторів України», Конфедерація будівельників України, Асоціація «Всеукраїнський союз виробників будівельних матеріалів та виробів», ВГО «Український союз пожежної та техногенної безпеки», ВГО «Всеукраїнське лікарське товариство», ВГО «Українська асоціація директ маркетингу», Українська PR-ліга, ВГО «Туристична асоціація України», Спілка фахівців із нерухомого майна України, Асоціація професійних управляючих нерухомістю, Українська асоціація мебельників та низка інших. У зустрічі взяли участь викладачі КНЕУ, КНТЕУ, НТУУ «КПІ», Національного гірничого університету (м. Дніпропетровськ), Одеського національного політехнічного університету, ПВНЗ «Міжнародний інститут менеджменту».

 

Присутні погодилися спільно працювати над загальними засадами професійних стандартів за компетентнісним підходом на основі відкритості, прозорості та соціальної відповідальності, а також здійснювати взаємну інформаційну та експертну підтримку.

 

Під час робочої зустрічі представники фахових асоціацій різних галузей та сфер діяльності поділилися своїм досвідом щодо співпраці з ВНЗ та державою. Зокрема, в рамках проекту з розробки нового Професійного стандарту за спеціальністю "Маркетинг" учасники ринку та представники зацікавлених сторін мають на меті розробити кваліфікації за такими спеціалізаціями: «менеджер з маркетингових досліджень»; «бренд-менеджер»; «менеджер з маркетингових комунікацій». Серед іншого, учасники зустрічі запропонували створити експериментальну групу викладачів із 3-4 вишів, які б пройшли спеціальну підготовку у практиків галузі. Програма такої підготовки буде створена виключно на основі нових кваліфікаційних вимог. Крім того, до діалогу були запрошені зацікавлені профспілки, а також представлено Мережу ґендерних ресурсних центрів при ВНЗ та рекомендації щодо включення ґендерної складової до Національної рамки кваліфікацій.

 

«Реформування Національної рамки кваліфікацій можливе лише в умовах плідної співпраці всіх зацікавлених сторін», - підкреслив Анатолій Гармаш, завідувач сектору міжнародних освітніх проектів Департаменту вищої освіти МОН України. В свою чергу, головний спеціаліст відділу педагогічної і післядипломної освіти Департаменту вищої освіти МОН Костянтин Кукушкін закликав роботодавців та фахове співтовариство в цілому долучатися до розробки механізмів впровадження та державного визнання освіти впродовж життя. «Це необхідно робити, ґрунтуючись на досвіді організацій, які вже реалізують відповідні програми», - зазначив він.

 

Керівник проекту Української асоціації маркетингу з розробки професійного стандарту Сергій Лилик наголосив на важливості обговорення проекту учасниками ринку: «Для нас є принциповим, щоб процес розробки кваліфікаційних вимог та їх впровадження мав прозорий та всім зрозумілий механізм». Водночас головний спеціаліст відділу нормативно-методичного забезпечення реформування ЖКГ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Ірина Грищенко, проаналізувавши чинне правове забезпечення взаємодії практиків та освітян, зробила наступний висновок: «Застосування компетентісного підходу – це спільне завдання роботодавців, фахових спільнот та освітян». А як підкреслила головний аудитор Сертифікаційного центру "Стандарт", аудитор EOQ (Європейська організація якості), директор консалтингової компанії "Максимум АйТі" Ольга Максименко, «визначення критеріїв та підходів до «оцінювання» профільних (галузевих) асоціацій має стати запорукою неупередженості та результативності «оцінювання» кваліфікації фахівців».


Голова Спілки рекламістів України Євгеній Ромат відзначив: «Спілка рекламістів України була в числі перших професійних громадських організацій в країні, які безпосередньо вирішували проблеми професійних стандартів. Дозволю собі нагадати, що саме зусиллями Союзу рекламістів України в 1995 році спеціальність «рекламіст» була введена в Державний класифікатор професій України під кодом 603900. А через 10 років, знову ж таки, за нашою ініціативою затверджена Кваліфікаційна характеристика із цієї спеціальності. Ми вдячні колегам з дружніх громадських організацій, які реальні проблеми практики маркетингово-рекламної галузі намагаються вирішувати ще на етапі підготовки фахівців. Формування освітніх стандартів - дуже складне завдання, яке вимагає величезної праці. Сподіваюся, що загальними зусиллями громадських організацій, міністерства і вишів вона буде вирішена».

 

За словами власника маркетинг-групи OS-Direct, президента Української асоціації директ маркетингу (УАДМ) Валентина Калашника, «Розуміння необхідності змін у галузі є, але питання щодо мотивації викладачів та керівництв вишів, на жаль, залишається відкритим». «Через те, що більшість сучасних викладачів, на жаль, не має уявлення про знання, потрібні для роботи в рамках сучасних реалій ринку, потрібно починати з навчання викладачів», - підтримала колегу член правління Всеукраїнської рекламної коаліції із розвитку профільної освіти, віце-президент із креативного та маркетингового сервісу Групи АДВ Україна Олена Кустова. «Але ми готові сприяти підвищенню знань викладачів тісно співпрацюючи з ВНЗ: забезпечити їх необхідною практикою у нас в компаніях, забезпечити їх необхідними інформаційними матеріалами, надати їм необхідний обсяг знань для подальшого його використання під час викладання студентам. Ми готові вкладати в цей процес свій час» - додає Іветта Делікатна, керівник HR-департаменту Atlantic Group, член правління ВРК за напрямком створення та впровадження рекламних стандартів, етичних норм рекламної практики,

розробки тендерних документів.

 

За підсумками дискусії під час Робочої зустрічі було рекомендовано:

-           Створити систему інформаційної взаємодії між усіма зацікавленими сторонами, що беруть участь у розробці і впровадженні профільних професійних стандартів, кваліфікаційних вимог та сертифікації фахівців, з метою інформаційної підтримки та обміну досвідом.

-           Сформувати систему оцінки відповідності (інституційної спроможності) для фахових асоціацій, які реалізують проекти щодо розробки професійних стандартів, кваліфікаційних вимог та сертифікації фахівців.

-           Налагодити систему взаємодії між усіма зацікавленими сторонами з метою опрацювання та моніторингу узгоджених методичних засад і процедур розробки професійних стандартів, кваліфікаційних вимог та сертифікації фахівців.

-           Підготувати звернення до фахових спільнот, роботодавців, освітян, широкої громадськості та органів державної влади.

-           Зацікавленим фаховим організаціям делегувати своїх представників до складу Робочої групи МОН із розроблення новітніх стандартів вищої освіти за спеціальністю «Маркетинг».

-           Розробити зміст програми для підготовки викладачів згідно з кваліфікаційними вимогами до фахівців за спеціальністю «Маркетинг».

 

Організатором зустрічі виступила ВГО «Українська асоціація маркетингу» у партнерстві з Представництвом Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні.

Технічне сприяння забезпечив ПВНЗ «Міжнародний інститут менеджменту».

Інформаційний супровід зустрічі – ВГО «Всеукраїнська рекламна коаліція».

 

 

Додаткову інформацію щодо проекту можна знайти за такими посиланнями:

 

Міністерство освіти і науки України http://www.mon.gov.ua/ua//activity/education/higher-education/1352297906/1352299256/ та http://www.mon.gov.ua/img/zstored/files/strategiy.doc

 

ВГО «Українська Асоціація Маркетингу»  http://uam.in.ua

 

Всеукраїнська рекламна коаліція http://www.adcoalition.org.ua/

 

Спілка рекламістів України http://reklamspilka.org.ua/

 

 

 
 Новини
31.12.2020
11.09.2021 Проєкт ЄС-МОП та Держслужба України з питань праці підтримали номінацію «Працюй безпечно» 16-го УСФР
31.12.2020
10.09.2021 Проєкт ЄС-МОП і Держслужба України з питань праці підтримали номінацію «Виходь на світло» 16-го УСФР
17.07.2017
«Рекламний Полігон»: в Одесі відбулися креативні маневри
28.11.2013
Всеукраинский проект «Три молочных продукта в день» выступил официальным партнером Девятого УСФР®
26.11.2013
В Донецке прошел первый Восточно-украинский фестиваль рекламы
17.11.2013
В Украине впервые сформирован рейтинг креативности молодых рекламистов
16.10.2013
9-й Украинский студенческий фестиваль рекламы объявляет о старте приема работ
15.09.2013
Поздравление с Днем маркетолога и рекламиста
12.08.2013
Уникальный учебник по рекламе
12.08.2013
Співпраця фахових об’єднань, ВНЗ та МОН заради впровадження в Україні сучасних освітніх та кваліфікаційних стандартів
30.04.2013
7-й Национальный фестиваль социальной рекламы: седьмой номер оказался счастливым!
30.04.2013
Мероприятия Седьмого Национального фестиваля социальной рекламы® в Харькове
15.04.2013
Интервью Евгения Ромата по вопросам социальной рекламы для радио "Голос России"
08.04.2013
7-й НФСР. Срок подачи работ продлен до 12 апреля!
02.04.2013
«Маркетинг образования и маркетинговое образование в Украине». Практик маркетинг клуб на эту тему пройдет в КНТЭУ
01.04.2013
Социальная реклама в Украине: без денег, без приоритетных тем, без координации
01.04.2013
Практический мастер-класс от Дмитрия Роденко
31.03.2013
Жюри 7-го Национального фестиваля социальной рекламы возглавил Максим Лазебник
29.03.2013
«Социальная реклама – какая она? Или Зачем нужна социальная реклама рядовому украинцу?»
28.03.2013
29 марта в 13.00. Пресс-конференция «Зачем нужна социальная реклама?»
Всі новини »